V ponedeljek, 25. 11. 2024, smo v 4. in 5. p razredu izvedli tehniški dan z naslovom Digitalna pismenost in spletno nasilje. Namen dneva je bil učence ozavestiti o varni in odgovorni uporabi interneta ter digitalnih naprav, hkrati pa jim omogočiti pridobitev praktičnih veščin za delo z digitalnimi orodji. Aktivnosti so bile zasnovane tako, da so spodbujale kritično mišljenje in praktično uporabo znanja.
Učenci so sodelovali v različnih delavnicah. Prvi dve delavnici je vodila ga. Daniela Zupan Dežman. Najprej so učenci obiskali spletno stran šole in izvajali naloge povezane z iskanjem informacij na njej. Raziskovali so zavihke ter pridobili konkretne izkušnje pri uporabi šolske spletne strani.
Drugi del delavnice je bil namenjen varnosti na internetu, predvsem spletnemu nasilju in zasvojenosti z internetom. Učenci so spoznali povezavo med uporabo ekranov in skrbjo za zdravje.
Pod vodstvom razredničarke so učenci raziskovali varnostna pravila pri uporabi družbenih omrežij, kot so TikTok, Snapchat, Facebook, Messenger in Viber ter se naučili sestavljati močna gesla.
V nadaljevanju so se učenci praktično urili pri vstopu v spletno učilnico, kjer so ob prijavi reševali naloge, ki so zahtevale iskanje informacij. Na koncu so ponovili ali se naučili, kako dostopati do šolskega e-poštnega računa, in poslali sporočilo učiteljici. Pri tem so spoznali pravila primernega komuniciranja preko e-pošte.
Tehniški dan je bil zelo uspešen. Učenci so razvijali kritično mišljenje in zavedanje o varni ter odgovorni uporabi interneta in tehnologije. Pridobili so praktične veščine, ki jih lahko uporabijo pri vsakodnevni uporabi tehnologije, ter razumeli vpliv tehnologije na medosebne odnose in svoje počutje. S celovitim pristopom smo dosegli zastavljene cilje in utrdili temeljne kompetence digitalne pismenosti.
Zapisala: Urška Zidar Omerzel
Foto: Urška Zidar Omerzel
Nedavni komentarji