Na podružnici Bučka smo v petek, 18. 11. 2022, obeležili dejavnosti takole:
1.p
Učenci 1.p razreda smo se najprej pogovarjali o pomenu lokalno pridelane in zdrave prehrane. Ugotavljali smo, od kje pride hrana na naše krožnike, kaj je potrebno za to narediti in vrednotili, katera hrana je zdrava in katera manj zdrava. Učenci so prehransko piramido že spoznali v vrtcu, zato smo pomen le-te le ponovili. Naš pogovor smo podkrepili z več posnetki.
Po zajtrku smo se lotili ustvarjanja likovnega izdelka in razvrščanja sadja in zelenjave po različnih kriterijih.
Zapisala: Suzana Rajgl Zidar
2.p, 3.p
Dan slovenske hrane smo obeležili z vseslovenskim projektom Slovenski tradicionalni zajtrk z naslovom Dan z mlekom – super dan.
V uvodnem delu smo se pogovarjali o gojenju rastlin, o pripravi jedi iz zelenjave, o začimbah ter se seznanili s pripomočki, ki jih uporabljamo pri pripravi hrane. V skupinah smo razmišljali, kaj lahko olupimo, režemo, naribamo… ter to v igri pantomima tudi prikazali. Drug drugemu smo nato predstavili recepte, ki smo jih prinesli od doma. Recepti so bili iz sestavine, ki smo ji danes namenjali največ pozornosti, to je mleko. Nastala je naša razredna kuharica receptov, ki vsebujejo mleko. Nato smo veliko novega izvedeli v predstavitvi o mleku in mlečnih izdelkih. Sledil je zajtrk, kjer smo zaužili tradicionalna živila zajtrka, kot so med, maslo, mleko, kruh in jabolka lokalnega porekla.
Nadaljevali smo s pripravo čisto pravega mlečno sadnega napitka. Zaključili smo s pisanjem mlečne pravljice v skupinah.
Zapisala: Urška Picek
- p, 5.p
V petek, 18. 11. 2022, smo z učenci 4. p izvedli naravoslovni dan na temo Dan slovenske hrane (Tradicionalni slovenski zajtrk), katerega letošnji slogan je bil »Zajtrk z mlekom – super dan!« Z učenci smo se prvo šolsko uro pogovorili o pomenu tokrat že 12. TSZ ter ustvarili pogrinjke, ki so jih nato učenci uporabili ob zajtrkovanju po 1. šolski uri. Tradicionalnemu slovenskemu zajtrku, katerega hrana je kruh, maslo, med, mleko ter jabolko, so se pridružili tudi učenci 5. p. V učilnici pa seveda nismo pozabili na prijetne zvoke Slakovega Čebelarja in Leti moja čebelca (Šani Šeni).
Po zajtrku smo si z učenci ogledali poučni video katerega so pripravili na Zvezi slovenske podeželske mladine. Z njim so želeli predstaviti pomen lokalne slovenske hrane ter ob tem glavne sestavine Tradicionalnega slovenskega zajtrka. Po gledanem so učenci reševali prilagojena delovna lista, ki sta se medpredmetno povezovala z znanji SLJ, MAT, DRU, NIT ter TJA. Učenci 4. razreda so se nato poglobili v vsebine o mleku in mlečnih izdelkih in v ta namen izdelali plakat ter ga predstavili učencem 5. p razreda.
Naravoslovni dan smo zaključili s pisanjem zgodbe o kmetiji ob predhodnem zgibanju sličic, ki je služila kot osnovna nit zgodbe. Nekateri učenci so se tudi odločili, da napišejo pesem in s tem sodelujejo na natečaju (v okviru Kmetijsko gozdarskega zavoda Novo mesto in Javne službe za kmetijsko svetovanje) katerega naslov je »Kruh in mleko je celi svet izvleklo.«
Zapisala: Urška Zidar
Nedavni komentarji