V torek, 8. oktobra, smo v 4. p razredu izvedli naravoslovni dan z naslovom Rastlinstvo in živalstvo. Dan je bil namenjen poglabljanju znanja o kraljestvu rastlin in živali. Učenci so na začetku delovali v dveh skupinah in se pomerili v reševanju ugank o rastlinah in živalih, kar je ustvarilo zanimivo uvodno vzdušje za nadaljnje delo.
Nato smo se osredotočili na prepoznavanje najpogostejših vrst rastlin in plodov. Učenci so rastline razvrščali na tiste s cvetovi in brez cvetov ter spoznavali njihove značilnosti. Poleg tega smo se igrali z našimi čutili – s tipanjem so poskušali prepoznati različne vrste listov in plodov, kar jim je omogočilo, da so še bolj poglobili svoje znanje o rastlinstvu na praktičen način.
Po tej dejavnosti smo se osredotočili na kraljestvo živali. Učenci so bili razdeljeni v tri skupine, kjer so začeli s preučevanjem nevretenčarjev. Podrobneje smo raziskali mehkužca – polža, kolobarnika – deževnika ter členonožca – sršena (žuželko) in pajka. S pomočjo konkretnih primerov, delovnih listov in knjig so učenci pridobivali nova znanja, pri čemer so skupine krožile med različnimi delavnicami, da so vsi učenci sodelovali v vsaki dejavnosti.
Po spoznavanju nevretenčarjev smo nadaljevali z raziskovanjem vretenčarjev in njihovih značilnosti. Učenci so spoznali različne skupine vretenčarjev, kot so ribe, dvoživke, plazilci, ptiči in sesalci, ter raziskovali, kako se te skupine razlikujejo med seboj glede na telesno zgradbo, način prehranjevanja in življenjski prostor.
Naravoslovni dan smo zaključili zunaj v naravi. Učenci so se v parih razporedili po prostoru in skozi različne didaktične igre ponavljali ter utrjevali znanje, pridobljeno čez dan. Tako so na sproščen in igriv način preizkusili svoje razumevanje snovi, kar je pripomoglo k boljši usvojenosti znanja. Dan je bil poučen in zabaven, učenci pa so z aktivnim sodelovanjem veliko pridobili.
Zapis in foto: Urška Zidar Omerzel
Nedavni komentarji